.

Nieuw VTM-programma van Koen Wauters nu al onder vuur

Showbizzsite 2020

Koen Wauters en Ruth Beeckmans presenteren later dit jaar het verrassende kookprogramma ‘Snackmasters’ op VTM, maar nog voor het programma op de buis komt ligt het al onder vuur.



Snackmasters is een internationaal format dat in het buitenland een kijkcijferkanon bleek. Maar ook daar klinkt er kritiek. Het programma zou ouders aanzetten om ook zelf calorierijke snacks vol suiker te maken zodat ze hun kinderen kunnen volproppen met die troep, lezen we in TV Familie.



Sonja Kimpen gaat nog een stapje verder door Snackmasters een ‘gesponsorde reclamefilm van de grote merken’ als Kitkat, Oreo, Kinder Bueno en Croky te noemen. “Promotie voor ongezonde snacks, maar de tv-makers zullen er wel een hoge amusementstwist aan geven,” klinkt het gelaten bij voedingsdeskundige Sonja Kimpen.



Ook Damiano Fioré die we nog kennen van zijn deelname aan Blind Getrouwd twee jaar geleden laat zich in TV Familie uit over ‘Snackmasters’: “Jammer dat dit programma de ether haalt,” klinkt het hard bij Damiano.



Damiano vindt het spijtig dat Snackmasters ongezonde dik makende dingen promoot. “Snackmasters zal puur amusement zijn, en daar kan je eigenlijk niets op tegen hebben. Maar toch…” klinkt het teleurgesteld bij Damiano. “Steeds meer mensen – volwassenen én kinderen – kampen met zwaarlijvigheid. Om hen dan nog eens te tonen hoe ze zelf van die dikmakers kunnen bereiden…” Teleurstellend, klinkt het bij Damiano in TV Familie.


Vrijdag in De Playlist

Showbizzsite 2020

'De Playlist' is een nieuw muziekprogramma waarin een artiest van bij ons zijn of haar playlist van favoriete nummers voorstelt uit het rijke VRT-archief, doorspekt met eigen anekdotes en persoonlijke herinneringen. Aan verhalen heeft gewezen K3-zangeres Kristel Verbeke geen gebrek, zij sluit straks om 17.30 uur de tweede week van 'De Playlist' af, op Eén uiteraard


Werner De Smedt viert 50ste verjaardag

Werner De Smedt en Jan Van den Bosch in Familie
Showbizzsite 2020

Voor Werner De Smedt is het vandaag een speciale dag. De acteur viert namelijk zijn 50ste verjaardag.

 

 

Speciaal voor Het Laatste Nieuws sprong hij met kleren en al in zijn splinternieuwe zwembad dat hij recent in zijn tuin liet bouwen. Het zegt veel over wie Werner De Smedt is. Een acteur die al vele watertjes doorzwommen heeft. Hij kreeg toen hij nog op het conservatorium zat al de kans om een rol te spelen in 'Wittekerke', een kans die de toen nog jonge Werner De Smedt met beide kansen greep. Nadien zou hij onder andere hoofdrollen scoren in 'Flikken', 'Thuis', 'De Zaak Alzheimer', 'LouisLouise', 'Zone Stad', ....



Ondertussen is Werner al 7 jaar in 'Familie' te zien als de homoseksuele Rudi Verbiest, een rol die hij overtuigend speelt. Hoelang nog? Dat zal de toekomst uitwijzen.



Werner De Smedt was jarenlang pure rock & roll en ook drugs waren hem niet vreemd. Maar de acteur is gelukkig met zijn vrouw Julie en de kinderen. En samen met hen viert hij vandaag zijn 50ste verjaardag, proficiat Werner!

 

 

Steph Goossens in Fc De Kampioenen

Showbizzsite 2020

Vanavond kan je op Eén kijken naar 'De Aprilvissers', één van de paar honderd afleveringen van 'FC De Kampioenen'. In deze afleveringen duiken er weer enkele bekende gastacteurs op. Naast Mieke Laureys is ook Steph Goossens in de aflevering te zien. Destijds deed de crew van 'FC De Kampioenen' regelmatig beroep op bekende gastacteurs.



'FC De Kampioenen', vanavond om 20.15 uur op Eén.


Deze week in Tv Familie

Showbizzsite 2020

Onder andere Bab Buelens en Vincent Banic staan op de cover van Tv Familie en daar is een goede reden voor.

Zij zijn deze zomer toe aan hun eerste echte relatietest!



Transgender fogie

De 'moeder' van Harry Potter krijgt ervan langs



Zo blij met haar nieuwe lichaam

Jolien van 'Blind Getrouwd'



Calorieën in overvloed!

Koen Wauters en Ruth Beeckmans weten er alles van.


Vive Le Vélo! straks tijdens de Tour uitzonderlijk vanuit eigen land

Showbizzsite 2020

Vive le vélo!, de populaire zomertalkshow van Eén, zal dit jaar voor het eerst in veertien jaar niet door Frankrijk maar door België trekken. Dat is beslist in samenspraak tussen de redactie van het programma en netmanager van Eén Olivier Goris.



De invulling van het praatprogramma met Karl Vannieuwkerke blijft wel dezelfde. Vive le vélo! wordt ook dit jaar een wielertalkshow met drie gasten aan tafel en met een rondtrekkend karakter, maar dan wel dichter bij huis. In tegenstelling tot Vive la vie! zal Vive le vélo! niet enkel door Vlaanderen, maar door het hele land trekken.



‘Een verstandige beslissing’, zegt gastheer Karl Vannieuwkerke. ‘Je wil niet naar Frankrijk voor een afkooksel van wat de mensen gewoon zijn. We voelen nu al aan alles dat elke dag nieuwe gasten overbrengen naar 21 verschillende locaties in Frankrijk een quasi onmogelijke opdracht zou zijn. En bovendien zou het onbegonnen werk en onverantwoord zijn om met je gasten in de loop van de dag in de buurt van het Ronde-circus te komen. Dan moet je je terecht afvragen waarom je ze naar Frankrijk zou halen. Tijdens Vive la vie! hebben we al gezien dat ook locaties in eigen land zich perfect lenen tot het maken van een talkshow met een zomers karakter. Wielerliefhebbers hoeven zich trouwens geen zorgen te maken. Vive le vélo! blijft een talkshow over de Ronde van Frankrijk en door deze keer dichter bij huis te blijven zullen we ook gasten aan tafel krijgen voor wie het anders onmogelijk is om naar Frankrijk af te reizen.’



Ook sopraan Astrid Stockman, die indruk maakte tijdens Vive la vie!, zal van de partij zijn tijdens Vive le vélo! in eigen land. ‘Astrid heeft het fantastisch gedaan’, aldus nog Karl, ‘en een speciale editie van Vive le vélo! in eigen land leent er zich ook uitstekend toe om haar rol door te trekken. We zijn zeer blij dat Astrid haar agenda in september nog heeft kunnen vrij maken.’



Vive le vélo!: van 29 augustus tot en met 20 september op Eén.


Vincent Fierens en Bab Buelens nemen afscheid van Qmusic-ochtendshow

Bab Buelens in Familie
Showbizzsite 2020

Qmusic-dj Sam De Bruyn maakte vanavond twee uur live radio in Knokke-Heist voor 'De Hotspotter'. Als verrassing nam hij Q-collega's Vincent Fierens en Bab Buelens mee. Vincent en Bab klonken tijdens het apero moment mee op de zomer en hadden nog iets te vertellen aan de Qmusic-luisteraars. Vincent zal in het najaar de avondspits van Qmusic voor zijn rekening nemen met Sam. Sam kan er van meespreken, maar na zo'n reeks ochtendshows moet je toch even recupereren van het ritme. En Sam en ik hebben nog een gloednieuwe avondspits voor te bereiden, klonk het. Dat betekent dat Vincent en Bab morgenvroeg, vrijdag 17 juli, hun laatste ochtendshow samen presenteren op de Q-Hotspot in Oostende. Ik heb mij rot geamuseerd en vriendschappen gesloten voor het leven, aldus Bab. Ik heb mogen proeven van hoe leuk het wel niet is om radio te maken. En of het geslaagd was. Ik denk maar aan momenten als de opening van de Q-Hotspot, het testen van de veiligheid in Plopsaland en onze bijdrage aan de actie van Make Belgium Great Again.

 

 

 

 

 

 

 

Ook voor Vincent was het een reeks ochtendshows om niet snel te vergeten. Het was geweldig om Vlaanderen wakker te maken met iemand zo enthousiast als Bab. Ook al vertelde Bab dat ze geen ochtendmens is, daar heb ik toch niet veel van gemerkt, lacht Vincent. Ik heb haar alvast bij de favoriete contacten in mijn gsm gezet voor in de toekomst. Zo snel is ze nog niet van mij af.



Vanaf maandag 20 juli zullen de Qmusic-luisteraars Sarah Mylle elke weekdag van 06.00 tot 09.00 horen.
 

 

 

De Romeo’s: “Een slechte film, maar we rekenen op een happy end

Showbizzsite 2020

De voorbije jaren waren ze koplopers en behoorden ze tot het kransje van artiesten met een bomvolle agenda in de zomermaanden. “Twee tot drie keer per week werd ons busje volgetankt, omdat we in juli en augustus het land mochten doorkruisen. Niet alleen in de zomer, ook de rest van het jaar hadden we meer dan ons werk, tot het coronavirus roet in het eten kwam strooien”, zegt Romeo Chris Van Tongelen. Zaterdagmiddag treedt hij met Gunther Levi en Davy Gilles op in het Studio 100 Pop-Up Theater in Puurs. “Voor het nieuwe VTM-programma ‘De zomer van’ hebben we 2 nummers gebracht en op 11 juli hebben we een besloten streamconcert gedaan. Het optreden van zaterdag is het enige publieke dat we deze maand spelen in Vlaanderen. Als kleine kinderen kijken we ernaar uit om onze fans terug te zien. Foto’s, selfies en handtekeningen zitten er niet in, maar we gaan ons wel amuseren. Als we met De Romeo’s optreden in een intieme setting, nemen we meer tijd voor de verhalen tussen de liedjes, waardoor het soms afglijdt naar stand-up comedy. Meelachen op het podium en zelfrelativering, daar hebben wij geen problemen mee”, zegt Gunther Levi enthousiast.

 

 

Net als vorig jaar trekken De Romeo’s op onze nationale feestdag opnieuw richting het Spaanse Marbella, waar het ‘Fête des Belges’ wordt gevierd. “Een mini-trip naar het buitenland, waar we met onze Romeo-bubbel naar uitkijken. Ons korte verblijf speelt zich af in een groene zone, waardoor we normaal weer vlot kunnen terugkeren. Ik zeg altijd: Corona is een slechte film, maar we rekenen op een happy end. Meer dan ooit besef ik dat ‘artiest zijn’, muziek opnemen en mensen entertainen een dankbaar beroep is. Het publiek, het applaus en de grote glimlach op de gezichten heb ik ontzettend gemist. Ik ben blij dat we deze maand weer kunnen optreden. Ook in augustus en in het najaar staan er nog wat zaken op de agenda. Laat ons hopen dat die kunnen doorgaan. De meeste optredens zijn verzet naar volgend jaar en die agenda vult zich langzaam met nieuwe data en initiatieven. Wij blijven het positief bekijken”, zegt Davy Gilles.

 

 

 

 

Tickets voor het pop-up concert van De Romeo’s op zaterdagmiddag 18 juli om 14u00 in het Studio 100 Pop-Up Theater, bestel je op www.popupconcerten.be

 

 

Robocop-actrice Galyn Görg overleden

Showbizzsite 2020

Vrijdag zou Galyn Görg haar 56ste verjaardag vieren, maar dat is haar niet meer gegund. De actrice is donderdag op 55-jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van kanker.



Galyn Görg was in 1990 onder andere te zien in 'Robocop 2'. Daarnaast had zij rollen in tientallen films en was zij ook in verschillende tv-reeksen te zien, al ging het bijna telkens over slechts één of enkele afleveringen. Zo dook de actrice één aflevering in 'The Fresh Prince of Bel Air' op, Alleen in 'Fantastico 6' was zij in elke aflevering te zien.


Subscribe to