.
Zwangere Guy
maandag 17 augustus 2020

Zwangere Guy en Arno doen hun ding met “Non, je ne regrette rien”

Telenet YUGO brengt muzikale rebellen samen voor goed doel.

Je kan iets legendarisch verwachten wanneer je twee muzikale rebellen als Zwangere Guy en Arno samenbrengt en hen aanmoedigt met de woorden: “Doe Uw Ding”. Telenet YUGO vroeg de twee artiesten Édith Piaf’s iconische “Non, je ne regrette rien” onder handen te nemen, verder kregen ze carte blanche. Het duo werkte bovendien samen met regisseur Koen Mortier van CZAR voor een videoclip met een caleidoscopisch gevoel. Ter ere van deze samenwerking organiseert Telenet YUGO een songraiser voor drie goede doelen die de artiesten nauw aan het hart liggen. Een flinke portie je m’en foutisme gecombineerd met modern activisme? Op het lijf geschreven van de klanten van YUGO. Telenet komt met deze bundel tegemoet aan de noden van digitale rebellen en gevorderde internetgebruikers.

Arno en Zwangere Guy stonden in 2019 samen op het podium en dat smaakte duidelijk naar meer. Toen Telenet YUGO hen vroeg om samen een remake te schrijven van het nummer “Non, je ne regrette rien” van Édith Piaf twijfelden ze geen seconde. Zeker toen duidelijk werd dat Telenet dit opvatte als een songraiser om Brusselse jongeren een steuntje in de rug te geven.

Arno en Zwangere Guy zijn twee voices of a generation met een stevige attitude en rock’n’roll-gehalte. De twee schrijven hun succes dan ook toe aan de risico’s die ze hebben durven nemen tijdens hun carrière, door altijd hun buikgevoel te volgen.

“Meewerken aan deze Piaf-bewerking met Arno, was voor een jong Brussels veulen als ik een belevenis die aantoont dat we steeds ons ding zullen blijven doen.” - Zwangere Guy

Telenet YUGO gaf de twee artiesten de volledige creatieve vrijheid bij het schrijven van het nummer. Op de wereldberoemde melodie van het Franse nummer hielden ze elk vast aan hun eigen herkenbare stijl, in een mix van Franse zang- en Nederlandstalige rapteksten.

De bijhorende videoclip werd geregisseerd door Koen Mortier van productiehuis CZAR: “Het basisidee van de clip is niet twijfelen, niet achteruitkijken, gewoon doorgaan. Ik wou het atypisch aanpakken en er geen standaardclip van maken. Zo wou ik Arno en Zwangere Guy niet samen laten zingen. De videoclip kan je bekijken als twee aparte verhaallijnen, wat hun aparte richtingen symboliseert. Maar toch is er een contact, ook al bevinden ze zich in verschillende ‘werelden’: ze zingen soms elkaars lijnen, ze kijken naar elkaar, ze zijn soms te zien in elkaars video... Op die manier wou ik de ontmoetingen in beeld brengen die ze ook in het echte leven hebben. Ik wou ook een soort caleidoscopisch gevoel verkrijgen. Sommige beelden zijn eigenlijk een weerspiegeling van elkaar, maar dan met een ander personage erin.”

Er zit ook symboliek in de clip, vertelt Mortier: “Zo zijn er bijvoorbeeld de deuren: achter elke deur die je sluit in je leven, vind je een andere deur die opengaat. Als je je ding wilt doen, moet je vooruitgaan zonder te twijfelen en vooral zonder spijt te hebben. Je moet geloven in jezelf, je moet deuren openbreken om naar een volgend stadium te kunnen evolueren. Soms zijn er donkere periodes, waar je bijna opgeeft, maar als je daardoor kan breken en gewoon je eigen weg blijft uitgaan, komen er ook lichtere periodes. Doe je ding ondanks alles: wees jezelf, wees creatief, doe wat je wil. Spijt is niet nodig, spijt is totaal overbodig, spijt houdt je enkel tegen.”

Ook de eindscène van de videoclip is symbolisch: “Deze scène is een reflectie naar de kijker toe in de hoop dat deze zich identificeert met de clip en zelf ook vooruit wil gaan in het leven en zijn eigen ding wil doen. The sky is the limit.”, gaat hij verder.

De clip werd volledig in Brussel opgenomen, de stad die de twee artiesten nauw aan het hart ligt. Zwangere Guy is geboren en getogen Brusselaar en Arno vindt – zelfs na overal in de wereld te zijn geweest – Brussel de leukste stad ter wereld. De videoclip werpt een spotlight op plekken die Brussel typeren. Sommigen ervan kent niet iedereen per se: de Koninklijke Bibliotheek, Het Riolenmuseum, de Leopold II-tunnel, de Ravensteingalerij, het Zoniënwoud, het Victor Boin-zwembad, Hotel Metropole, Kerkhof Dieweg... “We kozen voor plekken die tegelijk de schoonheid, maar ook de lelijkheid van Brussel laten zien”, aldus Koen Mortier.

Wil je luisteren? De song (en de clip) zullen vanaf 17 augustus exclusief terug te vinden zijn op het YouTube-kanaal van Telenet YUGO – niet op de radio of streamingplatformen. En dat is met goede reden. Door de clip te bekijken, steun je drie goede doelen: We Love BXL, Coderdojo en VOLTA.

De drie Brussels based organisaties werden door Arno en Zwangere Guy geselecteerd omdat ze elk op hun eigen manier kwetsbare doelgroepen ondersteunen in hun zelfontplooiing. We Love BXL organiseert activiteiten om Molenbeekse jongeren vooruit te helpen in het onderwijs en als ondernemers. Coderdojo is een wereldwijde, door vrijwilligers geleide gemeenschap van gratis programmeerworkshops voor jongeren tussen 7 en 17 jaar. VOLTA is een gastvrij huis dat (beginnende) muzikanten ondersteunt in het ontwikkelen van hun ideeën en projecten.

Hoe meer views de clip binnenhaalt tussen 17 augustus en 17 september, hoe hoger het bedrag dat Telenet YUGO zal kunnen doneren aan de drie goede doelen. Je kan de videoclip terugvinden via het YouTube-account van Telenet YUGO.

Bio van Zwangere Guy en Arno

Meer Over:

Zwangere Guy Arno