.
News Image

Tomorrowland Belgischer dan ooit

Op 7 april start de wereldwijde ticketverkoop van Tomorrowland. Belgen kunnen al vanaf 24 maart tickets kopen.

Op 7 april start de wereldwijde ticketverkoop van Tomorrowland. Belgen kunnen al vanaf 24 maart tickets kopen.

De voorbereidingen voor de achtste editie van Tomorrowland zijn enkele maanden geleden gestart. Naar gewoonte zal de bezoeker worden ondergedompeld in een ongekende magische fantasiewereld. Drie dagen lang worden de bezoekers verwend en in de watten gelegd. Een sprookjesachtig totaaldecor, een gigantische dansvallei, sterrenchefs, gezellige rustzones, verse cocktails, spectaculaire acts, water & bruggetjes, spetterend vuurwerk, de mooiste podia en de beste dj’s ter wereld zorgen voor betovering en een ongekende beleving. Dit jaar wil de organisatie nog een stapje verder gaan en nog meer investeren in decor, service, beleving, afwerking en veiligheid. Alles, van hoofdpodium tot servetten, zal nog verder verfijnd worden, elk detail moet de bezoeker kunnen prikkelen. Met man en macht wordt er getekend, ontworpen en uiteindelijk gebouwd om De Schorre te transformeren tot een surrealistisch festival waar 180.000 jongeren het mooiste festivalweekend van de zomer zullen beleven. Vorig jaar mocht Tomorrowland bezoekers uit exact 50 landen verwelkomen en was het in slechts 4 dagen uitverkocht. Maar sinds de officiële aftermovie een wereldwijde hype werd op YouTube is het hek helemaal van de dam. De aftermovie werd in vijf maanden ondertussen méér dan 19 miljoen keer bekeken en daar komen nu dagelijks nog zo’n 200.000 views bij. Ongeveer 1,5 miljoen Brazilianen en 1,5 miljoen Spanjaarden bekeken ondertussen de aftermovie, maar ook 700.000 Mexicanen, 600.000 Zweden, 500.000 Canadezen, 400.000 Australiërs of 300.000 Ieren. Deze aftermovie is vele malen meer bekeken dan de openingsceremonie van de Olympische Spelen en zelfs de huwelijkskus van de Britse prins William en Kate Middleton op het balkon van Buckingham Palace kan de populariteit van de Tomorrowland Aftermovie niet kloppen. Samen met het succes van de aftermovie groeide ook de Facebook pagina exponentieel. Nu al telt de facebookpagina zo’n 750.000 leden die dagelijks aangroeit met 8.000 nieuwe fans. Hiermee telt Tomorrowland meer fans dan Cirque De Soleil en laat het elk ander festival ter wereld ver achter zicht. De organisatie wordt sinds enkele maanden dan ook overspoeld door ticket aanvragen uit alle hoeken van de wereld. Zo waren er onderandere meer dan 25.000 ticket aanvragen van buitenlandse reisorganisaties en werden er de gekste voorstellen gedaan om op voorhand tickets te kunnen bestellen. Organisator ID&T heeft alle aanvragen geweigerd zodat we alle bezoekers een zo eerlijk mogelijke kans kunnen geven om tickets te kopen. Maar voor België moest er iets extra ondernomen worden om te vermijden dat Tomorrowland een festival wordt met een minderheid aan Belgen. De legendarische sfeer van het festival is iets wat samen met het geweldige Belgische publiek opgebouwd is. Daarom start er op 24 maart om 11u stipt, exact 2 weken voor de officiële voorverkoop, een speciale voorverkoop voor België. Hier wordt 40% van de totale capaciteit exclusief aan Belgen verkocht. De andere 60% gaat 2 weken later, op zaterdag 7 april, in verkoop bij de start van de voorverkoop voor België en de rest van de wereld. Manu Beers: “we beseffen dat, ondanks deze unieke voorverkoop, de vraag naar tickets vanuit België groter zal zijn dan het aanbod maar op deze manier geven/krijgen de Belgen een extra kans.” Alle info hierover is op Tomorrowland.be te vinden. Tomorrowland vliegtuigen vanuit heel Europa Naar aanleiding van de grote vraag uit het buitenland werd met Brussels Airlines een unieke samenwerking opgezet. Op 26 juli zullen uit 11 Europese grootsteden Tomorrowland-vluchten vertrekken en bezoekers naar Brussel vliegen, dit vanuit Barcelona, Madrid, Rome, Milaan, Geneve, London, Berlijn, Stockholm, Copenhagen, Lissabon en Porto. Een unieke samenwerking die nooit eerder opgezet werd voor een evenement. De bezoekers checken in in aan een Tomorrowland balie, worden begeleid door eigen hostesses en als ze aankomen staan bussen klaar om ze meteen naar het hotel of de DreamVille camping te brengen. Na het festival worden de reizigers terug naar de luchthaven in Brussel gebracht. Manu Beers, organisator Tomorrowland: “Zowel voor ons als voor Brussels Airlines primeren service en veiligheid. Het leek ons dus een goede match en als kers op de taart mogen we de vliegtuigen in een Tomorrowland kleedje steken – van binnen & buiten! Zelfs op de vlucht naar het festival, kom je al in de juiste sfeer, we hebben door deze samenwerking de mogelijkheid om het feest al in de lucht te starten.