.
News Image

MNM-dj Tom De Cock verkoopt origineel eindejaarscadeau

Samen met vier vrienden richtte hij zakdoekencollectie op.


Het begon allemaal op een skipiste in 2014. Vijf vrienden, waaronder MNM-dj Tom De Cock kwamen er tot de vaststelling dat ze allemaal liefst een klassieke, stoffen zakdoek gebruikten. Maar geen van hen had ook al een echt inspirerend ontwerp of een ultiem comfortabele vezel gevonden. In de winkel lagen nog steeds dezelfde zakdoeken als in grootvaders tijd. Zonder enige ervaring in mode of textiel besloten ze daar en dan om het gat dicht te rijden.

Na twee jaar hard werken, met veel vallen en opstaan, konden ze met trots een eerste collectie lanceren. Ze deden dat met een crowdfundingwebsite, die op enkele dagen tijd roodgloeiend stond. De mannen klokten af op bijna het dubbel van het beoogde startbedrag. Ze waren duidelijk niet alleen op hun zoektocht naar de beste zakdoek ter wereld.



Tegenwoordig kunnen de zakdoeken via de webshop op de site huffpuff.be worden aangekocht. Er is ook steeds meer vraag van winkels en pop-up stores. Het vijftal is apetrots op hun resultaat dat gezien mag worden.

Tom De Cock laat aan Het Laatste Nieuws weten dat het aantal verkooppunten voor de zakdoeken op enkele weken tijd verdubbelde in Vlaanderen. Met de zes urban conceptstores van Juttu komt er zelfs een samenwerking met een grote partner bij. De tienduizendste zakdoek tegen het einde van dit jaar komt zelfs in zicht.



Wie nog een origineel eindejaarscadeau wil kopen weet dus waar naartoe. Het vijftal toont zich ambitieus, want volgend jaar kijken ze zelfs over de taal- en landsgrens.



(Nico Vanaken)