Wim Oosterlinck organiseert Het Grote Meneer Konijn met Pruimen Eetfestijn
Op woensdag 12 december organiseert Q-dj Wim Oosterlinck zijn eigen evenement voor Meneer Konijn: Het Grote Meneer Konijn met Pruimen Eetfestijn.
Luisteraars kunnen woensdag aan de radiostudio van Q-music komen genieten van een driegangendiner ten voordele van Meneer Konijn. Op het menu staat konijn met pruimen. Er is ook soep en een heerlijk worteldessert. De opbrengst gaat volledig naar Meneer Konijn. Mee aan tafel schuiven kost 30 euro en kan vanaf nu op Q-music.be. De hele maand december staat in het teken van Meneer Konijn en op 21 december keert hij definitief terug van z’n wereldreis. Dan kan hij eindelijk terug naar de mama en papa van Noa. Meneer Konijn heeft het afgelopen jaar al flink wat geld verzameld door de wereld rond te reizen, maar daar blijft het niet bij. Ornelis & Rogiers roepen iedereen op om ‘konijnvriendelijke acties’ te organiseren en zo mee geld in te zamelen voor ‘Kindergeluk vzw’, een organisatie die verschillende kleine goede doelen overkoepelt en zich inzet voor kansarme kinderen in België. Iedereen kan terecht op Q-music.be met originele inzamelacties of leuke ideeën.Hola, wie had er zo'n dorst?
Hola, wie had er zo"n dorst?
En waar is het bier zo goedkoop?
Afgelopen dinsdag zagen we Geert Hunaerts tijdens de première van het kerstconcert van Udo. In de Zuiderkroon te Antwerpen ging "A Blue Christmas with Udo" in première en daar kwam heel wat bekend volk op af. Zo ook acteur Geert Hunaerts dus na het concert duidelijk dorst had. Logisch ook want we zagen Geert toch een paar keer een kerstklassieker meezingen.
anne-gezichten zingen voor Make A Wish
anne-gezichten zingen voor Make A Wish
Gene Thomas, Dean, Udo, Noa en Maureen brengen unieke kerstsingle met magische clip.
Gene Thomas, Dean, Udo, Noa en Maureen hebben samen een single opgenomen. De anne-presentatoren vormen voor de gelegenheid ‘A-Stars’, de anne sterren dus. De vijf gezichten van anne zijn ook zelf gebeten door muziek, en dat was voor hen de reden om de studio in te duiken. Samen namen ze de song ‘De warmste tijd van het jaar op’. Een unieke song die tevens de titeltrack is van de bijhorende imagecampagne van de zender. Het nummer is een echte kerstmeezinger en roept bij iedereen het fijne winterse kerstgevoel op. Je krijgt het er meteen een beetje warmer van. De single is zo catchy en herkenbaar dat anne en Universal Music het nummer ook effectief digitaal gaan uitbrengen. Binnenkort zal het nummer via iTunes te verkrijgen zijn. In deze periode is het uiteraard belangrijk om ook aan de anderen te denken, en net daarom werd er gekozen om de opbrengt van de single integraal te schenken aan de fantastische organisatie Make-A-Wish®. Dat was de vraag van de presentatoren zelf. Krijn Jonckheere, Station Manager anne: “Enkele jaren geleden hebben we in een grote tv show de allerliefste wens van een meisje kunnen realiseren. Ze was nog jong en zwaar ziek . Kelly had kanker. Haar wens: optreden op televisie, met haar eigen liedje voor een studio vol publiek. Make-A-Wish® had ons dat gevraagd. Het magische gevoel om zo’n droom te kunnen realiseren was fantastisch. Daarom dragen we deze organisatie ook zo’n warm hart toe.” Carine Cappelle, vrijwilliger-bestuurder Make-A-Wish®: “Samen met een enthousiast team vrijwilligers proberen we telkens weer een heel bijzondere wens van een ziek kind te verwezenlijken. Het is dank zij de steun van zo veel mensen die onze organisatie een warm hart toedragen, dat wij zelfs de meest bijzondere wensen kunnen waarmaken. We zijn dan ook iedereen die aan dit prachtige nummer heeft meegewerkt, enorm dankbaar!” Het nummer en de bijhorende imagocampagne zijn vanaf dit weekend bij anne te zien. De clip en de imagobeelden werden opgenomen in de meest magische plaats waar je kerst kan vieren tot en met 6 januari: Disneyland Paris. Iedere keer wanneer de clip voorbij komt, maken de anne kijkers trouwens kans op een uniek verblijf in dit Disneyland Paris via anne.be.Straks: De Mia's - live op één
Straks: De Mia's - live op één
Zullen Selah Sue en Milow, die vorig jaar de MIA’s domineerden, opnieuw van zich laten horen?
Op zaterdag 8 december zetten Muziekcentrum Vlaanderen en de VRT samen hun schouders onder de zesde editie van de Music Industry Awards, de Vlaamse muziekprijzen bij uitstek. In een wervelende show wordt duidelijk welke artiesten volgens het publiek en de muzieksector een van de felbegeerde MIA’s verdienen. Zullen Selah Sue en Milow, die vorig jaar de MIA’s domineerden, opnieuw van zich laten horen? Selah Sue kaapte er awards weg in de categorieën Soloartiest vrouw, Album en Best verkochte artiest en Milow voegde de MIA’s voor Soloartiest man, Pop en Live act toe aan zijn ondertussen al indrukwekkende collectie. Hooverphonic werd Beste groep, Arsenal won in de categorie Dance/Elektronica en dEUS werd tot winnaar uitgeroepen in het genre Rock/Alternative. Intergalactic lovers maakten indruk met hun doorbraak, Bart Peeters bleef de publiekslieveling in de categorie Nederlandstalig en Christoff kroonde zich afgelopen jaar tot de koning van het populaire lied. De muzieksector verkoos Raymond van het Groenewoud tot beste Auteur/Componist, Mauro Pawlowski tot beste muzikant en vond het artwork van Dez Mona het mooist van al. Gotye viel in de prijzen met de videoclip van Somebody that I used to know, een nummer dat ten slotte ook de prestigieuze MIA voor Hit van het jaar in de wacht sleepte. De MIA’s: op zaterdag 8 december op Eén omstreeks 20.45.De Kreuners geeft hun laatste zucht - met foto's
De Kreuners geeft hun laatste zucht - met foto's
De Kreuners spelen voor hun Laatste Kreun drie keer op rij in een overvol Sportpaleis.
Voor deze gelegenheid bieden ze de grootste capaciteit aan die het Sportpaleis voorziet. Dit met een volledig middenplein met staande bezoekers. Hierdoor staat de teller op 18673 toeschouwers per show. Voor de 3 shows een totaal van 56019 uitbundige toeschouwers? Alle shows zijn ook volledig uitverkocht. Het was voor De Kreuners niet de eerste keer dat ze het Sportpaleiscomplex aandeden. Dat deden ze in 2004 al eens voor 15926 fans, in 2005 voor 16051 fans, in 2006 voor 13704 fans, dit allemaal in het Sportpaleis en 3 shows in de Lotta Arena voor samen 16165 fans. We gaan ze missen, die Kreuners. De Kreuners hebben een selectie moeten maken van hun hits. “Ik wil je” stond er vrijdagavond 2 maal in. En alles wordt in beeld gebracht en getoond op een 220m² groot LED-scherm. En voor zij die het nog niet zou weten, na 34 jaar, hier de bandleden: Walter Grootaers, Jan Van Eyken, Erik Wauters, Axl Peleman en Ben Crabbé. De Kreuners brachten een show die echt wel gezien mag worden. Geluid en licht waren af. Op een bepaald moment viel er op de achtergrond een gordijn van vuurwerk naar beneden. Heel veel bekende hits die luidkeels werden mee gezongen. Tijdens het 11de nummer kwam er ineens een speciale gast op. Die man is het wel gewoon in het Sportpaleis, hij heeft jarenlang deze zaal plat gespeeld met zijn nederlandstalige hit. Koen Wauters zong “Dat wat ik zeggen zou” samen met De Kreuners en na dit nummer bracht hij een eigen versie van “Daar gaat ze” maar dan met de woorden van “Daar gaan ze”. Op deze melodie heeft Koen aparte tekst gezet zonder dat Walter en de zijnen hier iets van wisten. Walter wist wel dat het andere woorden gingen zijn maar deze had hij niet verwacht. Een moment zat hij met een krop in zijn keel. Voor zij die het willen weten, hier de volledige setlist van de premiere: 1. Gezellig samenzijn 2. Nee oh nee 3. De laatste sovjet 4. Op zoek 5. Cous cous kreten 6. Het regent meer dan vroeger 7. Meisje meisje 8. Nummer 1 9. Radio 10. Zo jong 11. Dat wat ik zeggen wou 12. Layla 13. Vuil water 14. Maak me wakker 15. Dans wel met mezelf 16. Verliefd op Chris Lomme 17. Ik wil je En de bissen 1. Zij heeft stijl 2. Nu of nooit 3. Ik wil je