.

Metallica weer op tournee

Showbizzsite 2020
Metallica gaat volgend jaar voor het eerst sinds 2009 op tournee. Zo liet de band aan het Amerikaanse muziektijdschrift Rolling Stone weten. De tour is niet toevallig want dit najaar brengt de band na acht jaar stilte een volledig nieuwe plaat uit. Op 18 november komt het dubbelalbum Hardwired... To Selfdestruct uit, met daarop twaalf nieuwe nummers.Afgelopen weekend speelde de band hun debuutsingle Hardwired in het Amerikaanse Minneapolis, tot grote vreugde van aanwezige fans. We beginnen met voluit touren vanaf januari volgend jaar, vertelt drummer Lars Ulrich na het optreden. De optredens zijn waarschijnlijk alleen in Noord-Amerika te zien en de band zal veel nummers van het nieuwe album laten horen.

Justin Timberlake steunt Hillary Clinton

Showbizzsite 2020
Justin Timberlake en zijn vrouw Jessica Biel hebben geld ingezameld voor presidentskandidaat Hillary Clinton. Justin twitterde een foto van het stel met Clinton.Kijk eens wie er langs kwam voor de lunch... Wow. #ImWithHer, schreef Justin. Het stel organiseerde een lunch in hun huis in Hollywood. Een toegangskaartje kostte 29.500 euro en er waren zo'n 55 mensen op afgekomen.Justin en Jessica waren niet de enige sterren die aanwezig waren om Clinton aan te prijzen. Ook zanger Jamie Foxx en actrice Jennifer Aniston waren aanwezig om de campagnekas van Clinton te helpen spekken.

Kathleen Aerts brengt Ann Christy naar Zuid-Afrika

Showbizzsite 2020

Je kon het enkele weken geleden al op de Showbizz-Site lezen: Kathleen had een nieuwe single opgenomen en die zou quasi simultaan verschijnen met de aflevering van Kroost. Aanstaande maandag is Kathleen te zien in het programma op VIER. Kathleen trok in de herfst van 2015 met haar gezin en haar mama naar Zuid - Afrika. Samen met haar man Steven richtte ze daar het reisagentschap ‘Stieviewondertours’ op dat Zuid-Afrikareizen op maat maakt. Maar Kathleens andere grote passie blijft zingen. Vandaag gaat in Zuid - Afrika de Afrikaanse debuutsingle van Kathleen in première: ‘Die Roos’. Het is een zeer intieme en breekbare versie geworden van ‘The Rose’ van Bette Midler, bij ons vooral bekend als ‘De roos’ van Ann Christy.



Uiteraard wil Kathleen haar eerste Afrikaanse single ook met de Vlaamse en Nederlandse fans delen. Trouwens, Kathleen komt in november en december naar ons land om heel wat optredens te geven!



Maandag 29 augustus kom je alles te weten over haar leven in Zuid-Afrika in  ‘Kroost’ op VIER.


Oscar And The Wolf naar Sportpaleis

Showbizzsite 2020

Zaterdagavond deed hij de Pukkelpopweide ontploffen als headliner op de Main Stage. Oscar And The Wolf verstomde Kiewit met een spectaculaire show en een onevenaarbare set die unaniem door de nationale pers werd bejubeld. Woensdag kondigde Max Colombie een uitzonderlijk concert in de intieme sfeer van de Ancienne Belgique aan op 7 december. Tickets voor dat concert gingen gisterenochtend in verkoop en vlogen in slechts luttele minuten de deur uit! Maar er is nog meer goed nieuws, want Oscar And The Wolf brengt in het voorjaar van 2017, samen met een nieuw album, een splinternieuwe, grootse productie naar het Sportpaleis!



Sinds de release van zijn eerste album ‘Entity’ (2014), verandert alles wat Max Colombie aanraakt in goud. Als auteur/componist ging Max op zoek naar zijn diepste emoties en wist deze te vertalen naar schitterende songs, drijvend op bezwerende elektronische sferen. Beats die slaan op het ritme van zijn passie. Resultaat: een perfect album, bekroond met multi-platina verkoopscijfers, dat er voor heeft gezorgd dat Oscar And The Wolf tot één van de meest gevraagde Belgische artiesten van de laatste jaren is uitgegroeid. Megahits als “Strange Entity”, “Princes”, “Joaquim” en “Undress”, uitverkochte concerten bij de vleet (AB, Lotto Arena, Sportpaleis), shows op grote Europese festivals en daarbuiten, spannende samenwerkingen (denk aan de cover van “Back to Black” feat. Tsar B of de felgesmaakte samenwerking “You’re Mine” met DJ Charlotte de Witte). Niets is te veel voor Max Colombie!



Na het uitverkochte concert in de AB dit najaar, plant Colombie een schitterende nieuwe show, op zondag 30 april in het Sportpaleis. Hij stelt er zijn langverwachte tweede plaat voor het eerst live voor, die in het voorjaar op de markt verschijnt. Met de briljante track “The Game”, coproducet door Max Colombie, Noah Breakfast (Tunji Ige, Christine & The Queens) en Jeroen De Pessemier (The Subs) kregen we al een eerste voorproefje. En of het smaakt naar meer! Tickets voor het niet te missen concert van Oscar And The Wolf zijn beschikbaar vanaf vrijdag 2 september om 10 uur via proximusgoformusic.be .


Kijkcijfers donderdag 25 augustus 2016

Showbizzsite 2020
Dit zijn de kijkcijfers van afgelopen donderdag:

1. Fc De Kampioenen - 724.198
2. Het 7 uur-journaal - 712.407
3. Switch - 606.466
4. 1000 Zonnen - 599.716
5. Met Vier In Bed - 515.518
6. Het Journaal Laat - 416.453
7. Nieuws 19u vtm - 415.315
8. Is Er Wifi In Tahiti? - 387.909
9. Het Huis - Kobe Ilsen - 376.317
10. Het 1 uur-journaal - 335.268

Radio 2 heeft wat goed te maken met Milow

Showbizzsite 2020

Hoe zou de VRT de blunder van Radio 2 Zomerhit kunnen goedmaken? Wellicht is daar de afgelopen dagen al hard over nagedacht. Tijdens het Sunset Concert van Qmusic in Oostende liet Radio 2 een groot spandoek ophangen met de tekst Milow, we owe you one met daarbij een hartje en een enveloppe. Een knipoog naar het toch wel pijnlijke moment van zondagavond tijdens Radio 2 Zomerhit.

 

Pharrell Williams is formeel

Pharrell Williams
Showbizzsite 2020

Pharrell Williams en Robin Thicke gaan in beroep tegen de uitspraak van een rechter, die vorig jaar oordeelde dat hun hit Blurred Lines te veel leek op het nummer Got To Give It Up van Marvin Gaye. Zij moesten ook miljoenen betalen aan de nabestaanden van de zanger. De twee dienden samen met mede-componist T.I. papierwerk in voor het beroep. Daarin maken ze bezwaar tegen de uitspraak wegens 'een stortvloed aan juridische fouten'. Belangrijkste punt van het team achter Blurred Lines is dat de twee nummers tijdens de rechtszaak hadden moeten worden vergeleken op basis van bladmuziek, zoals de Amerikaanse auteursrechtenwet uit 1909 voorschrijft. Nu werden de geluidsopnames van de liedjes vergeleken.
 

 

Het Geluid komt terug op Qmusic

Showbizzsite 2020

Nieuwigheidje bij Qmusic tijdens het nieuwe radioseizoen dit najaar: de radiozender brengt Het Geluid terug. Gloednieuw is dat Het Geluid deze keer wordt gekozen door de luisteraars zelf. Vanaf nu maandag 29 augustus kan iedereen een geluid insturen via de Q-app. Het algemene principe blijft hetzelfde: elke keer dat Het Geluid fout wordt geraden, komt er geld bij. Wie Het Geluid raadt, wint het geld. Wat er wél nieuw is: als het geluid na 20.000 euro nog niet gevonden is, gaat het geld naar de luisteraar die het geluid ingestuurd heeft.



Het Geluid wordt gespeeld tijdens You Make Us Play in de voormiddag tussen 9u en 12u, een gloednieuw blok met 3 uur non-stop muziek. Die muziek wordt elke week gekozen door een ander beroep: verpleegsters, bouwvakkers, buschauffeurs … krijgen de voormiddag van Qmusic in handen om te bewijzen dat zij de beste muzieksmaak hebben. Net voor You Make Us Play zal het nieuwe ochtendduo Sam De Bruyn & Heidi Van Tielen Het Geluid telkens voor de eerste keer laten horen.


Productiehuis Tom Lenaerts verhuist

Showbizzsite 2020
Het gaat zo goed met Panenka, het productiehuis van Tom Lenaerts, dat het bedrijf al gaat verhuizen. Na anderhalf jaar trekt Panenka weg uit de gebouwen aan de Verlatstraat aan de Gedempte Zuiderdokken in Antwerpen. De nieuwe stek is de WATT-toren op de Mechelsesteenweg in Antwerpen. Ook Adidas, een modellenbureau en het bedrijf van topeconoom Peter De Keyzer (BNP Paribas Fortis) kiezen voor een stek in het voormalige Electrabel-gebouw. De verhuis zou ten laatste over zes maanden afgehandeld moeten zijn. Panenka maakt(e) o.a. Kalmte kan u redden, Clinch, Een Kwestie van Geluk en Switch.

Sergio Herman opent frituur in Antwerpen

Showbizzsite 2020

Enkele maanden geleden opende Sergio Herman zijn eerste luxefrituur in het Nederlandse Den Haag. Geen gewone frituur dus maar echt wel een luxefrituur. Sergio Herman was van mening dat je veel meer met frietjes kan doen dan wat we er nu mee doen en ging op zoek naar enkele locaties om een luxefirtuur te openen. En uiteraard komt er ook zo'n zaak in Antwerpen. Dit jaar zelfs nog. Waar en wanneer de topchef zijn zaak in Antwerpen zal openen is nog niet duidelijk.

 

Subscribe to