.

Bockie De Repper: “Ik stond bovenaan de B-lijst”

Bockie De Repper
Showbizzsite 2020

Als twintiger had Bockie De Repper nooit durven dromen dat hij een carrière in de media zou kunnen uitbouwen. Nadat hij marketing had gestudeerd kwam hij bij MTV terecht en later ook bij een productiehuis.

“Op een zeker moment ben ik YouTube-filmpjes beginnen maken. Onnozele dingen. Over eten, en zo. Dat stelde allemaal weinig voor, maar iemand van de redactie van 'De slimste mens' had die filmpjes gezien en had gezegd: 'Die Bockie, we moeten die hebben”, zegt Bockie in Het Laatste Nieuws.

Bockie deed mee aan de cafétest/ selectieronde voor de quiz, maar slaagde helaas niet. Ook het jaar nadien slaagde hij niet voor de test.

“Maar toen ging, op een dag in 2020, de telefoon. Jeroen Perceval had corona gekregen, hij kon niet meedoen aan 'De slimste mens', en of ik hem kon komen vervangen, want ik stond blijkbaar bovenaan de B-lijst. Ik ben daar aangekomen, heb de setting van 'De slimste mens' gebruikt als cafétoog, ben uiteindelijk zeven afleveringen blijven zitten en het is eigenlijk nooit meer gestopt.”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Pommelien Thijs: “Zij staat heel ver van mij af”

Pommelien Thijs
Showbizzsite 2020

Het tweede seizoen van ‘Knokke Off’ kan weer op de nodige belangstelling rekenen. De reeks draait rond echte vriendschap en liefde, al zijn er weinig secure banden tussen de verschillende personages.

“Ik prijs me gelukkig dat ik wel oprechte vrienden en vriendinnen heb. Eigenlijk staat Louise heel ver van mij af. Zij vertoeft in een wereld vol luxe en rijkdom, dingen die mij niet interesseren”, zegt hoofdrolspeelster Pommelien Thijs in Story.

Tijdens het nieuwe seizoen komt het personage van Pommelien voor moeilijke keuzes te staan. Bij Pommelien zelf lijkt het allemaal goed mee te vallen.

“Ik ben iemand die resolute keuzes durft te maken in het leven, maar twijfel is natuurlijk een groot deel van het creatieve proces. Er is ook niets mis met het gewoon allemaal even niet te weten. Maar eens ik een keuze of beslissing heb gemaakt, blijf ik er wel achter staan. Hoe ouder ik word, hoe beter ik weet wat ik wel en niet wil.”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Tom Audenaert: “Ik heb het niet lang volgehouden”

Tom Audenaert
Showbizzsite 2020

Eenmaal je meespeelt in een populaire reeks of druk bezochte musical mag je jezelf al gauw een BV noemen. Al vindt Tom Audenaert het bij zichzelf wel meevallen.

“De laatste jaren loop ik minder in de kijker. Ten tijde van 'Hasta la Vista' werd ik constant herkend. Ik ben ook niet de man die aan tv-shows of spelprogramma's gaat meedoen. Het is best dat mensen me zien als een acteur. Als ze me herkennen, laten de mensen me meestal ook met rust. Vlamingen zijn vrij terughoudend. Ze draaien zich maar om als je gepasseerd bent”, zegt Tom in Primo.

Het was niet de grote droom van Tom om bekend te worden en op een set of podium te staan. Hij wilde veel liever boekhouder worden.

“Ik heb die studies niet lang volgehouden. Na nog geen halfjaar gaf ik er al de brui aan. In het middelbaar was ik er goed in, dus was het een logische stap, maar ik werd er niet echt gelukkig van. Door een vriend ben ik bij een amateurtheatergezelschap beland. Ik was toen al bezeten van film, zowel qua beeld, geluid als montage. Ik merkte echter dat de technische kant niet aan mij besteed was en dus ben ik toneelschool begonnen.”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Yves Segers: “Ik wil het rustiger aandoen”

Yves Segers
Showbizzsite 2020

Als Yves Segers zou willen kan hij binnenkort in elke bar in Spanje optreden voor 300 euro. Maar daar doet hij niet aan mee. Wie hem wil voor een optreden moet de normale prijs betalen.

Yves vraagt zo’n 1.595 euro, een normale prijs voor een artiest als hij. Er is ook niemand die klaagt dat hij teveel geld vraagt.

“Maar ik ben financieel nog zeker niet binnen. Ik zing ook nog veel te graag. Mensen amuseren vind ik zo fijn. Maar ik wil het wel rustiger aan doen, want ik voel dat ik iets ouder word. Ik heb last van m'n knieën, nek- en rugproblemen, artrose... De warmte zal me deugd doen in Spanje. Het zuiderse klimaat is veel beter voor m'n gezondheid. Ik ben nog geen oude mens, maar ik voel m'n leeftijd wel”, zegt hij in Dag Allemaal.

De zanger gaat niet alleen in Spanje wonen, maar wel samen met zijn man Tom. Er is tussen hen een leeftijdsverschil van 17 jaar.

“Ik val op jongere mannen, en hij op oudere. Dat komt dus goed uit. (grinnikt) We zien mekaar graag en da's wat telt. Ik besef wel dat ik later misschien eerder zorg zal nodig hebben dan hij.”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Kamal Kharmach: “Ik vind dat een enorme mijlpaal”

Kamal Kharmach
Showbizzsite 2020

Kamal Kharmach staat al vele jaren op het podium met zijn eigen shows. Het is pas de laatste jaren dat hij een groot publiek aanspreekt met zijn eindejaarsconference ‘Mag ik even’.

Maar daarvoor trok Kamal al rond met eigen shows. De fans van het eerste uur weten dat er een chargerende, maatschappijkritische comedian in Kamal zit.

“Ik geef toe dat ik het soms mis om helemaal mijn zin te kunnen doen. Het voelt elk jaar weer iets meer als de eindejaarsconference van De Vlaming, en almaar minder als die van mij”, vertelt hij aan Humo.

De eindejaarsconference wordt ieder jaar ook uitgezonden op VRT 1. De clichébevestigende moppen worden vlotjes gesmaakt door meer dan een miljoen kijkers.

“Dat de opvolger van Geert Hoste een Marokkaan uit Borgerhout is, is een enorme mijlpaal. Ik droomde er als kind al van, maar het leek me nooit haalbaar omdat ik niemand op tv zag die was zoals ik. De volgende generatie heeft dat probleem nu niet meer. Dat weegt zwaarder door dan af en toe een veralgemenende mop, toch?”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Familie - 7577

Submitted by xdp on Fri, 12/27/2024 - 12:03

Yoko vreest dat Mathias opnieuw komt zagen, maar hij weet Jamila te vertellen dat er een kot in het studentenhuis vrijkomt. Jamila reageert dolenthousiast. Ilja en Alfons steken hun teleurstelling over de vakantiebestemming niet onder stoelen of banken voor Benny. Hij houdt echter voet bij stuk. Inspecteur Vantomme heeft nieuws.

Jeroom: “Na een tijdje heb je geen gêne meer”

Jeroom
Showbizzsite 2020

Wie ‘Over De Oceaan’ heeft gezien, heeft ook gezien hoe zeeziek Riadh Bahri was. Helaas ontsnapte ook Jeroom er niet aan.

“Iedereen had het vlaggen. Het was bij ons wat met vertraging, omdat we die eerste dagen heel weinig wind en bijgevolg niet veel golven hadden. Gelukkig had ik er maar één dag en één nacht last van, want het is een verschrikkelijk gevoel”, zegt Jeroom in Flair.

Al was zo’n boot natuurlijk wel een ideale omgeving om op ziek te zijn en wanneer je moet overgeven.

“Je kan overal waar je wil overhangen en in de zee kotsen, en alles is van plastic gemaakt, dus dat kuis je makkelijk op. En ik verzeker je: na een tijdje heb je geen gêne meer.”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Véronique De Kock krijgt compliment van collega: “Wat een coole madam is dat?”

Veronique De Kock
Showbizzsite 2020

In het nieuwe tv-programma ‘De Rugzak’ beklimt een groep bv’s de Kilimanjaro, een toch wel zware tocht die door onder andere Stephanie Planckaert, Emma Bale, Véronique De Kock en Mathias Vergels beklommen zal worden. Tenminste, dat is de bedoeling.

In Gazet Van Antwerpen vertelt Mathias Vergels over hoe hij zich vergist heeft in één van de andere deelnemers, hij heeft het over gewezen Miss België Véronique De Kock.

“Wat een ­coole madam is dat? Ik had Véronique verkeerd ingeschat. Een beetje als een harde tante. En pas op, ze is hard, maar vooral in doorzettingsvermogen”, weet Mathias Vergels.

De ‘Thuis’-acteur heeft haar duidelijk beter leren kennen tijdens de opnames van het programma. “Véronique heeft al zoveel meegemaakt en toch is die niet te kraken. Tegelijkertijd is ze zo zorgzaam. Ze was een beetje de mama van de groep”, besluit Vergels in Gazet Van Antwerpen.
 

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off

Ruben Van Gucht: “Ik heb daar niet aan meegeholpen”

Ruben Van Gucht
Showbizzsite 2020

Ruben Van Gucht is een paar keer veel besproken in de media geweest. Zijn open relatie, rijden onder invloed en niet te vergeten, het filmpje waarin hij te zien was met twee vrouwenbenen op de achtergrond.

Voor ‘Wielerclub Wattage’ was Ruben een ideaal onderwerp om mee te lachen en grappige filmpjes over te maken. Ze hebben Ruben meermaals gevraagd of ze ermee moesten ophouden, maar Ruben liet ze begaan. Hij vond het vooral erg grappig.

“Zo zit ik niet in mekaar. Ook bij 'De Weekwatchers' heb ik dat niet gedaan. Ik ga de vrijheid van mijn gasten niet beperken. En het was ook relativerend. Dat vond ik er fijn aan. Het trok al dat geroddel in het belachelijke. Net zoals de parodie die Peter Van den Bempt gemaakt heeft op het 'benen-incident'”, zegt Ruben in Het Laatste Nieuws.

Dat filmpje heeft Ruben zelfs helpen maken, en dat weten veel mensen niet. Al hield hij daarmee de aandacht op alles wel aan de gang.

“Ik vind niet dat ik op welke manier dan ook geholpen heb om mijn privacy te schenden. Dat hebben anderen gedaan. Ik heb daarmee gelachen, en ik vond het oké dat anderen daarmee lachten. Mag dat ook al niet meer?”

Don't share to Facebook
Off
Push Message
Off
Subscribe to