.
News Image

Tomorrowland slachtoffer van eigen succes

Ticketverkoop zorgde voor heel wat frustratie.
Was jij zaterdag ook één van de talrijke mensen die een ticket voor Tomorrowland 2011 probeerde te bemachtigen? Weet dat je niet alleen was. Zaterdag om 11 uur ging de Belgische ticketverkoop van Tomorrowland 2012 van start. Die pré-sale was er om meer Belgen de mogelijkheid te geven het festival bij te wonen. Ondanks de maandenlange voorbereidingen van de organisatie verliep de ticketverkoop minder vlot dan verwacht en dat zorgde voor heel wat frustratie bij bezoekers, maar ook bij de festival organisatie. Om 11 uur, de officiële start van de online verkoop, meldden meer dan 250.000 personen zich aan. Een ongezien hoog aantal bezoekers op hetzelfde moment, zorgde voor een langdurige onderbreking bij ticketprovider Timoco. Iedereen was genoodzaakt langer dan voorzien te wachten in de online “wachtkamers”. Gedurende de hele dag bleven deze wachtkamers gevuld en de servers hadden het moeilijk om alle aanvragen te behandelen. Er waren vooraf enorme maatregelen getroffen om op korte tijd 40% van de beschikbare tickets exclusief voor België te reserveren en alles op een vlotte manier af te handelen, maar op zo’n enorme toestroom was de ticketprovider duidelijk niet voorzien ondanks alle garanties en maatregelen die gevraagd werden door de organisatie. OrganisatorID&T voelt zich hier niet goed bij en wil zich daarom excuseren aan alle bezoekers te lang voor de computer hebben moeten wachten om een ticket te bemachtigen. Deze dag werd speciaal voor de Belgische bezoeker georganiseerd, om zoveel mogelijk Belgen een ticket te garanderen wat uiteindelijk ook gebeurd is, maar we betreuren dat dit langer heeft geduurd dan verwacht. ID&T zal er alles aan doen om nieuwe garanties te krijgen van een ticketpartner, om de start van de wereldwijde verkoop op 7 april sneller en vlotter te laten verlopen.