.
News Image

Qmusic en Joe blikken terug op mooi 2019

Radiozenders investeerden in 2019 in nog meer beleving.


Qmusic is opnieuw de tweede grootste radiozender met 12,4% marktaandeel bij het brede publiek (12+). Joe blijft ook op koers bij het brede publiek (12+) met 9% marktaandeel. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers van de periode van 1 september tot en met 31 december 2019, die vandaag, dinsdag 18 februari 2020, bekendgemaakt zijn. Met deze nieuwe luistercijfers erbij is het mogelijk om terug te blikken op heel 2019.



De cijfers over heel 2019 tonen aan dat Qmusic marktleider is bij de zenderdoelgroep van Vlamingen tussen 18 en 44 jaar met 20,8% marktaandeel. Er luisteren elke dag bijna 830.000 Vlamingen (829.427 - 12+) naar Qmusic. Ook Joe kijkt terug op een mooi 2019 met 9% marktaandeel bij het brede publiek (12+) en een stevige groei bij de zenderdoelgroep 35 - 54 jarigen naar 13,2%.



An Caers, directeur radio: “2019 is een heel dynamisch jaar geweest: naast onze nieuwe radiostudio’s, hebben we het Q-Beach House en Joe Christmas grootser aangepakt dan ooit, hebben we talloze digitale zenders gelanceerd en nog meer ingezet op social media. We staan dus elke dag letterlijk tussen meer dan 1,3 miljoen Vlamingen met onze merken on air, digitaal en tijdens onze evenementen.”