.
News Image

Nostalgie groeit sterk in nieuwe luistercijfers

Ook NRJ wint luisteraars.


Dinsdag maakte het CIM de luistercijfers bekend van de periode september tot en met december 2019. Elke twee maanden volgt er een update, de volgende publicatie is in april 2020. Nostalgie wint zowel op de algemene doelgroep 12+ als op de kerndoelgroep 35-54.

Op 12+ haalt de radiozender een marktaandeel van 6,3% of dagelijks bijna 450.000 luisteraars. En op de specifieke doelgroep 35-54 stijgt Nostalgie ruim 2% van 6,3% naar 8,4%. Ook de luisterduur stijgt op beide doelgroepen met 10 tot 15 minuten.



Directeur Tom Klerkx: “Uiteraard zijn we tevreden dat we elke dag meer luisteraars boeien. Onze muzikale acties, zoals de Classics Top 2020, vallen dus duidelijk in de smaak. Dinsdagmorgen maakten Herbert en Astrid de laatste topact bekend voor ons Nostalgie Beach Festival op zaterdag 8 augustus in Middelkerke, namelijk Level 42. Bovendien is er ook onze tweede dag, zondag 9 augustus, met Clouseau, Bart Peeters en Raymond van het Groenewoud. Nostalgie blijft dus meer dan ooit dé muziekzender bij uitstek, die ook zijn festivals verder blijft uitbouwen.”