.
Tatyana Beloy
vrijdag 22 augustus 2025

HEMA en Tatyana Beloy lanceren campagne voor meer zichtbaarheid kinderen

Zij is zelf ook mama, dus....

Met het nieuwe schooljaar in zicht komt ook een hardnekkig probleem opnieuw bovendrijven: de verkeersveiligheid van schoolgaande kinderen. In 2023 gebeurden er elke dag gemiddeld 14 ongevallen met kinderen tussen 3 en 18 jaar die op weg waren naar of van school. Daarom zet HEMA dit jaar vol in op een campagne rond zichtbaarheid en verkeersveiligheid, in samenwerking met Tatyana Beloy.

De campagne ‘Wie op weg is, is gezien’ van HEMA richt zich op schoolgaande kinderen en jongeren en wil hen op een laagdrempelige, creatieve manier bewust maken van hun zichtbaarheid in het verkeer. Geen belerend vingertje, wel een uitnodiging om mee te doen. Onderneemster, presentatrice én (plus)mama Tatyana Beloy lanceert daarvoor op TikTok een leuk, laagdrempelig dansje op een trending sound om op een speelse manier aandacht te vragen voor verkeersveiligheid. Samen met de getalenteerde kinderen van haar populaire musicalkamp Supastar Stage creëerde Tatyana een catchy choreografie met een belangrijk extraatje: fietslampjes spelen de hoofdrol. De dansbewegingen zijn makkelijk na te doen, zodat iedereen kan meedoen en het dansje hopelijk viraal gaat.


"Ik wil als ouder het goede voorbeeld geven, maar ik weet ook dat kinderen niet luisteren naar een vingertje”, zegt Tatyana. “Ze spiegelen zich aan wat ze zien. Als iets leuk en herkenbaar is, doen ze mee. Met deze actie willen we kinderen en hun ouders op een creatieve en positieve manier bewust maken van het belang van goed zichtbaar zijn in het verkeer. Want veilig onderweg zijn, dat mag ook gewoon leuk en hip zijn!”.

HEMA daagt kinderen en ouders uit om zelf het dansje te leren en te delen op TikTok en Instagram met de hashtag #HEMAgezien.

De campagne gaat hand in hand met een uitgebreid en vernieuwd assortiment dat kinderen helpt om letterlijk zichtbaar te zijn onderweg: van frisse fluohesjes en fietslichtjes tot reflecterende stickers en slap wraps om je te laten opvallen in het verkeer en helmen en boekentassen te pimpen.

“De eerste schooldag is voor veel kinderen een mijlpaal en bij HEMA proberen we daar elk jaar opnieuw een feest van te maken. Toch weten we dat veiligheid onderweg niet vanzelfsprekend is. Daarom hebben we dit jaar bewust gekozen voor het thema zichtbaarheid. Ons gamma bevat tal van nieuwe producten waarmee kinderen opvallen in het verkeer, zonder in te boeten op plezier of zelfexpressie. Samen met Tatyana zijn we vastberaden om het gesprek over veilig naar school gaan op gang te brengen, op een manier die zoveel mogelijk vertrekt vanuit de kinderen zelf”, aldus Carla Velghe, Country Director van HEMA België.

Bio van Tatyana Beloy

Meer Over:

Tatyana Beloy