.
News Image

Coronavirus levert tv-kijker voordeel op

En daar gaat u niet over klagen.


Sinds een tijdje zijn de reclameblokken op tv korter. Misschien hebt u het ook al wel gemerkt: programma's worden nog steeds onderbroken voor reclame, maar als kijker heb je minder tijd om even iets te gaan nemen om te smullen, om een sanitaire stop te doen of even Instagram te checken. Nu heel wat winkels en bedrijven gesloten zijn, voelen adverteerders niet echt de drang om reclamespots te boeken. Daardoor dalen de inkomsten voor de tv-zenders en dat is op lange termijn natuurlijk niet goed. Minder inkomsten betekent namelijk ook minder geld om in programma's te investeren. Dinsdagavond waren bepaalde reclameblokken op VTM met amper twee reclamespots gevuld. Zo zagen we in één van hetzelfde reclameblok een spot voor een tv-winkel en voor Het Nieuwsblad passeren. De tijden dat je zes volle minuten reclame geserveerd kreeg is momenteel niet van toepassing.