.
News Image

Wordt Jeroen Meus het gezicht van inpakpapier?

Dagelijkse Kost, het programma dat afgelopen weekend nog bekroond werd met een Vlaamse Televisiester: 'beste lifestyleprogramma', maakt het inpakpapier van weleer terug hip.

Het ruitjespapier is terug erg in trek bij slagers en viswinkels om hun koopwaar mee in te pakken. Hun inspiratie wordt gehaald bij populaire tv-series waaronder ’Van vlees en bloed’ en uiteraard bij ’Dagelijkse kost’ met Jeroen Meus. Het zogenaamde vichypatroon werd vooral door slagers gebruikt in de jaren 50, 60 en 70. Langzaam verdween het felgeruite motief tot het enkele jaren geleden opdook in ’Van vlees en bloed’. Een verpakkingsdistributeur merkte op dat er terug naar gevraagd werd door gespecialiseerde handelaars en doopte het bewuste papier om tot ’inpakpapier van Jeroen Meus’. Dat papier staat symbool voor de liefde voor het ambachtelijke, eenvoudig maar lekker. Dit zijn ook de eigenschappen die Jeroen aan een kwalitatieve maaltijd toekent doch wist hij niet dat er inpakpapier naar hem genoemd werd. Zolang er geen misbruik gemaakt wordt van zijn naam, kan hij hier mee leven.