
Hoe scoorde VIJF dit voorjaar?
Na het uitstekende voorjaar van 2015 met Perfect? en Alle Dagen Seks slaagde VIJF er dit voorjaar met de 7% op haar zenderdoelgroep vrouwen 20-49 in om zelfs nog beter doen. VIJF wist dit voorjaar niet alleen te scoren met haar lokale producties, de grootste vrouwenzender van het land kon bijvoorbeeld ook op dinsdagavond en zondagavond met een mix van vertrouwde en nieuwe series als Grey’s Anatomy en Saving Hope groei optekenen. Naar het vernieuwde Help, Mijn Man is een Klusser met Geert Hunaerts keken dit voorjaar gemiddeld 247.233 kijkers, goed voor 12.3% op vr 20-49. Het nieuwe Pink Ambition haalde dit voorjaar gemiddeld 126.346 kijkers en 11.4% vr 20-49 en Jani bleef ook op VIJF een hit met gemiddeld 191.078 kijkers (17.8% op zenderdoelgroep) voor Zo Man Zo Vrouw. Temptation Island klokte dit voorjaar af op gemiddeld 514.804 kijkers en een marktaandeel van 34,8% op de zenderdoelgroep en het nieuwe Opgejaagd met Jan Kooijman was goed voor 134.052 kijkers en 9% op de zenderdoelgroep.