.
News Image

P-Magazine verdwijnt

En er zullen er nog volgen.


P-Magazine verdwijnt als gedrukt tijdschrift. Eind 2015 werd een nieuwe versie van P-Magazine gelanceerd en dat werd een maandblad. Volgens Mediageuzen, het bedrijf dat P-Magazine sinds eind 2015 maakt - is het aantal lezers toegenomen maar zijn de adverteerders niet gevolgd.



Het februarinummer dat u eind volgende week in de winkel aantreft, is het laatste nummer in print. Wij bedanken alle print-lezers en hopen hen snel te verwelkomen op een vernieuwde website in april, in de hoop dat u ons het vertrouwen blijft schenken. In de overtuiging dat u ook 'andere' dan mainstream en klassieke journalistiek een betalende kans wil geven. Wij gaan hierin eerst onze huidige abonnees verder op de hoogte brengen van onze plannen, en duiden wat hun keuzemogelijkheden zijn. Daarna gaan we onze 'losse' kopers inlichten én op zoek naar nieuwe online lezers die enkel in online media geloven. Eerlijk is eerlijk: wij hadden gehoopt dit proces rustig te kunnen lanceren tegen de zomer maar veel kopers betekent: veel boekjes drukken. En net dat - veel boekjes drukken - is niet langer betaalbaar zonder advertentie-inkomsten. Wij garanderen jullie een veel groter en straffer nieuws-, entertainment- en (wo)man's interest aanbod te serveren dan momenteel in print. En dan nog een pak goedkoper dan een jaarabonnementje op een papieren boomverslindende versie. Wordt vervolgd, laat de redactie van het tijdschrift weten.



​P-Magazine zet daarmee een niet meer dan logische stap naar digitalisering. Gedrukte tijdschriften zijn ten dode opgeschreven, tenzij ze voor unieke content gaan. Weekbladen die op donderdag of vrijdag afsluiten en pas op dinsdag in de winkel liggen, het is passé. Bovendien lezen steeds meer mensen alles online. De gedrukte tijdschriften die er zijn moeten maar eens overwegen om hun tijdschrift al online aan te bieden aan zij die een jaarabonnement hebben, niet?