.
News Image

Leestip: Haantjes

Ook briljante ideeën kunnen grandioos mislukken...

Ook briljante ideeën kunnen grandioos mislukken...

Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De AEX-beurs floreert, de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen de jonge Stijn en Frenk hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering. Het gaat ze voor de wind. Tot Charles (‘de schuld van alles’) langskomt met een briljant idee voor de Gay Games, die in de zomer van 1998 in Amsterdam wordt gehouden. Stijn en Frenk, niet gehinderd door enige kennis van de gayscene, en het kritische commentaar van de vrouwen in hun omgeving wegwuivend, gaan Merk in Uitvoering nu eens écht op de kaart zetten… Kluuns nieuwe roman Haantjes is een satire, gebaseerd op een waargebeurd zakelijk fiasco van Kluuns voormalige bureau Project X. Een verhaal over commerciële overmoed, vrouwelijke realiteitszin en mannelijk haantjesgedrag. Met in de hoofdrollen Stijn, Frenk en andere bekenden: Carmen, Luna, Maud, Thomas en Anne. Kluun (1964) is schrijver van o.a. de veelgelezen romans Komt een vrouw bij de dokter (1,2 miljoen exemplaren verkocht – bioscoopfilm 1.250.000 bezoekers) en De weduwnaar (700.000 exemplaren verkocht). Zijn boeken verschijnen in 30 talen. In de jaren negentig was hij zelf eigenaar van een marketingbureau in Amsterdam.