.
News Image

Hoe verkopen de Vlaamse weekbladen?

Een heleboel Vlaamse weekbladen verliezen fors terrein.
De nieuwe CIM-cijfers over de verkoop van de Vlaamse weekbladen kleuren andermaal vuurrood. Vooral Story is in vrije val. De verkoop daalde het voorbije jaar met ruim 23 procent van 117.700 naar 90.200. Daarmee duikt Story onder de uitgaven van Knack. Knack, Knack Weekend en Focus Knack verkochten 96.700 exemplaren. Dat blad noteerde een erg kleine stijging. TV Gids Primo stijgt met 4,5 procent tot 115.250 verkochte exemplaren. Ook Humo blijft klappen krijgen: de verkoop zakte met 12,1 procent tot 108.145 stuks. P-magazine heeft nog een wekelijkse verkoop van 26.156 exemplaren (-16,9 procent). Dag Allemaal blijft het best verkopende blad met 291.178 stuks, maar dat zijn er ook 23.094 minder dan een jaar eerder. Bij de damesbladen is het verlies van Libelle (-3,7 procent) erg beperkt, maar verloor Flair meer dan zeventien procent, tot 65.500 stuks.