.
News Image

Het boek dat leest als een tv-serie: De deal

Uitgeverij Luitingh-Sijthoff lanceerde gisteren een nieuw uitgeefconcept: De deal van Michelle Miller. Een boek dat leest als een tv-serie en dat bestaat uit 12 afleveringen, 12 cliffhangers en 12 soundtracks op Mixcloud. Met elke 24 uur een nieuwe aflevering, een leestijd van ongeveer 30 minuten per aflevering.

De eerste drie afleveringen van De deal zijn gratis. Deze kunnen vanaf gisteren, 14 mei, in één keer gedownload worden bij Standaard Boekhandel. Een week later, vanaf 21 mei, verschijnt er dagelijks een nieuwe aflevering voor € 0,99 per stuk. De leestijd per aflevering is ongeveer 30 minuten. Voor de mensen die hun leestempo liever zelf bepalen, kan De deal vanaf 2 juni ook in zijn geheel gedownload worden. Ook is de roman vanaf die dag als paperback in de boekhandel verkrijgbaar.

Maar waar gaat De deal nu eigenlijk over?

De deal is een sexy, snelle, eigentijdse en razend verslavende roman over de New Yorkse Tara Taylor, die de kans van haar leven krijgt. Ze komt in een high-profile team terecht dat de beursgang van de populaire dating-app Hook, de meest prominente start-up van Silicon Valley, naar de beurs moet begeleiden. Het team wordt geleid door een keiharde onderhandelaar, de sexy Todd Kent – Tara’s voormalige crush. Ze beginnen aan een race tegen de klok om de deal van de eeuw te sluiten. In Silicon Valley gaat echter alles anders dan verwacht.

De auteur Michelle Miller werkte bij de zakenbank J.P. Morgan en als consultant. Ze heeft gestudeerd aan Stanford University. Zij is De deal begonnen als start-up. Inmiddels zijn de vertaalrechten wereldwijd aan 14 landen verkocht.