.
News Image

Dit is de laatste P-Magazine

Rush op laatste P-Magazine.


Het was deze ochtend even druk dan anders in de plaatselijke krantenwinkel. En toch was er één blad dat extra aandacht trok: de nieuwe P-Magazine. En meteen ook de laatste P-Magazine want het blad stopt ermee. Je kon er de afgelopen maanden niet naast: het ging niet goed bij Think Media en dat is nu pijnlijk duidelijk geworden. Er werd geen overnemer gevonden voor de gedrukte editie van P-Magazine en dat is een pijnlijke zaak. Maar het is ook meteen de realiteit: we lezen steeds meer en vaker online en vinden onze gading op tientallen websites. Ondanks de inzet van de crew van P-Magazine, ondanks de fantastisch goede artikels en de daarbijhorende foto's mocht het niet zijn: u en ik kopen steeds minder weekbladen. De 52-jarige Hans graait nog snel een P-Magazine mee. Ik koop dagelijks de krant en af en toe wel eens een weekblad maar dat is eerder uitzondering dan regel. Maar deze P-Magazine wil ik niet missen. Ja, ik kocht de P-Magazine in het verleden wel vaker maar de laatste jaren steeds minder. P-Magazine stond voor kwaliteit en het was enorm leuk lezen maar om de één of andere manier boeide het weekblad me al een tijdje niet meer. We bladeren even snel met Hans door de laatste P-Magazine. Op de cover staat Véronique De Kock. Wel, ik kijik ernaar uit om straks meer van Véronique te zien binnenin het weekblad. Véronique had het gewoon. Je kan van haar zeggen wat je wil maar dat is nog altijd een echte P-babe. En voor die babes kocht ik de P toch wel hoor. Want men zegt wel dat men de P voor de goede artikels kocht maar het oog mag meer dan zwarte inktletters op een witte achtergrond hebben, niet? Geef toe, jij ziet toch ook graag vrouwelijk schoon?, lacht Hans naar onze redacteur. Hans heeft een punt. En ook de crew van P-Magazine heeft een punt. Al zetten zij een punt achter een mooie carrière. Een carrière die een abrupt einde kent. Het is het zoveelste tijdschrift dat het slachtoffer is van de malaise in de print-media. Ze mogen zich troosten aan het feit dat ze niet de eersten zijn die zonder job komen te zitten en zeker ook niet de laatsten. Want laat duidelijk zijn dat er op termijn nog tijdschriften zullen verdwijnen. Niet dat wij daarop als online medium zitten te wachten - integendeel zelfs - maar de feiten zijn de feiten: de verkoop van kranten en weekbladen daalt iedere maand weer. De enige uitzonderingen zijn de weekbladen die spotgoedkoop in de winkel te vinden zijn: TeVe Blad en Primo. Het lijkt wel of mensen niet langer veel geld willen geven aan het boekje dat ze kopen en enkele uren later weer op de salontafel ligt terwijl ze tv kijken.