.
News Image

Dirk Cassiers vliegt erin.

Voice-kandidaat verstevigt marktpositie.
Tijdens The Voice Van Vlaanderen kon u al zien dat Dirk Cassiers de grote baas van het conversion agency Mia was. Dirk heeft groot nieuws. De kersverse fusie tussen de twee Antwerpse bureau's Mia en Openhere heeft een naam: Dallas Antwerp. Hun positionering: we write Brandsoaps . 'De naam Dallas staat symbool voor de moeder van alle soaps: de tv-serie Dallas, een icoon in ons collectief geheugen.': vertelt Stijn Gansemans, Creative Partner van het nieuwe bureau. 'De Brandsoap ® symboliseert de relatie tussen merken en mensen en is de optelsom van alles wat er tussen hen gebeurt, en dit 365 dagen lang, 24/7 ': zegt Dirk Cassiers, Managing Partner. 'Het grote verschil tussen klassieke soaps en onze brandsoaps ® is dat we dat de klanten zelf het merkverhaal willen laten meeschrijven, elke dag opnieuw en dit op verschillende niveau’s. Want een Brandsoap ® is voor de consument vandaag pas boeiend als de content boeiend blijft, dus als hij ook zijn inbreng heeft. 'Wij zien Elke campagne als een aflevering in die Brandsoap ®, elke feedback van consumenten inspireert dan weer voor een volgende aflevering. En af en toe heb je een cliffhanger nodig, dat houdt de relatie tussen het merk en de consument spannend. Stay tuned.' legt Stijn Gansemans uit. 'Een Brandsoap ® schrijf je niet dankzij één goeie campagne. Je bent er dag in dag uit mee bezig 365 dagen. En niet noodzakelijk 360°, want je moet je kanalen goed kiezen om de klant te ‘beraken’.' voegt Cassiers eraan toe. Waarom een nieuw bureau? Dallas is de combinatie van twee sterke competenties: Openhere bouwde merken vanuit een sterke strategisch-creatieve visie en Mia specialiseerde zich in alles wat met conversatie en conversie te maken heeft. Begin dit jaar bundelden ze de krachten en samen kunnen ze voor adverteerders vandaag een unieke partner zijn. 'Om Brandsoaps ® te kunnen maken, hebben we ons eigen communicatiemodel ontwikkeld: vertelt Cassiers. 'Een stappenplan dat consumenten begeleidt van de allereerste connectie met het merk, naar een dialoog (conversatie) met het merk tot het moment van conversie: als ze beslissen om het merk te kopen.' 'En in elke fase van dat model heb je sterke creatieve ideeën en content nodig, zodat de consument niet afhaakt.': zegt Gansemans. 'Daar willen we, samen met de adverteerders en hun consumenten, graag elke dag aan werken'. Wil Dallas zèlf ook een Brandsoap zijn? Nogal evident. Het nieuwe bureau wil hun start alleszins niet missen. Op donderdag 22/3 lanceren ze vanop Marketing Day, hét jaarlijkse event voor marketeers. Daar is eerst een online filmpje te zien waarin ze hun nieuwe naam en bureaupropositie laten vertellen door niemand minder dan... hun rechtstreekse concurrenten. De managing/creative partners van de bekendste Belgische bureau's prijzen, nietsvermoedend, het nieuwe Dallas aan. Hoe dat filmpje eruit ziet, ontdekt u nu al op dallas.be. Het filmpje zal ook vanop alle social media platforms verspreid worden. Nog een leuk detail: de naamkaartjes van de medewerkers van Dallas zijn geen kaartjes maar dollarbiljetten. 'Naamkaartjes verdwijnen doorgaans in de vuilbak, geld verdwijnt in de portemonnee. En daar blijft het ook zitten.': zegt Gansemans.