.
News Image

Clint.be start eigen TV-Kanaal

Life!Tv verdwijnt en maakt plaats voor een eigen zender van de spraakmakende website Clint.be.
In het najaar gaan we inderdaad live op de digitale TV, aldus Jorn Van Besauw, Publishing Director bij Think Media. Heel wat media stelden zich vragen bij onze recente oproep om de redactie van Clint.be uit te breiden met een tiental mensen. Wel, hiermee is dat mysterie opgelost: wij hebben inderdaad heel wat extra redacteurs, cameramensen, modellen en salesmensen nodig om op televisiegebied een verlengstuk te breien aan waar Clint.be voor staat als website: spraakmakend nieuws en entertainment voor mannen. Bernard Rapaille, sinds kort hoofd van Life Broadcast Company en voormalig Head of TV bij Belgacom: “Clint.be zal inderdaad overdag de plaats innemen van Life!TV dat vanaf september stopt. Wij zijn overtuigd van de eigenzinnige en ietwat aparte aanpak waar de jongens van Clint.be voor staan. Over de inhoud gaan we voorlopig nog niet veel lossen maar de eerste try-outs en trailers van de Clint-redactie bewijzen alvast dat er nog steeds nieuwe dingen te bedenken zijn voor tv. Maurice De Velder, CEO van Think Media: “Think Media is en blijft de absolute marktleider wat betreft het mannensegment in Vlaanderen, met sterke merken als P-Magazine, Ché, Menzo, onze motor- en gamesmagazines en grote websites als Clint.be, nr10.be, enz. Met de nakende lancering van een tv-kanaal voor Clint.be bevestigen en versterken we die claim alleen maar: Think Media is hét mediabedrijf voor de Vlaamse man. En dit zowel voor de lezer, surfer en binnenkort dus ook tv-kijker, als voor de adverteerder. De crisis van de laatste jaren heeft heel wat spelers in de mediawereld schuw gemaakt of doen afhaken: Think Media is er echter van overtuigd dat investeren in innoverende en vooruitstrevende modellen het enige middel is om haar positie als marktleider binnen het mannensegment in Vlaanderen te bestendigen en vergroten. De lancering van een tv-kanaal met uitgesproken mannelijk DNA past dan ook perfect in die strategie. Clint.be bereikt in 2013 als website pieken tot 143.000 unieke bezoekers op dagbasis en continu meer dan 500.000 bezoekers op weekbasis. Clint.be mailt dagelijks naar een kleine 300.000 mensen een eigenzinnige selectie van echt mannennieuws. Clint tv vervangt in het najaar Life!tv op kanaal 41 via Telenet en op kanaal 24 via Numericable.